
эта страница также доступна на *усском 🐽
Останнім часом жителі Києва стикаються з масовими автоматичними обдзвонами від якоїсь компанії з повірки лічильників. Роботизований голос повідомляє абоненту, що йому необхідно терміново пройти повірку лічильників води, інакше прилади буде знято з обліку, а нарахування за воду здійснюватимуть за середніми нормативами.
Отримавши скарги від кількох десятків своїх клієнтів, ми можемо припускати, що багато киян занепокоєні подібними дзвінками і не розуміють, чи варто довіряти таким повідомленням.
Як працює цей алгоритм
- Абоненту надходить автоматичний дзвінок із невідомого номера.
- Робот каже що термін повірки лічильників абонента добігає кінця і наполегливо рекомендує терміново пройти планову повірку.
- У повідомленні звучать наративи, що якщо завчасно не зробити повірку, лічильник буде знято з обліку, а платежі за воду значно зростуть.
- Пропонується залишити заявку або зв’язатися з оператором для оформлення послуги на повірку.
Звідки в них номери? Недобросовісні контори купують зламані абонентські бази водопостачальників, незаконним шляхом отримуючи доступ до персональних даних абонентів.
Найчастіше якість послуг подібних контор не гарантується, і в разі проблем із приладом або документами відповідальності зазнає тільки власник квартири (лічильників), а фірма, яка виконувала повірку, найімовірніше, відмовиться відповідати за будь-які наслідки.
Чому це неприпустимо?
Нав’язливі дзвінки (особливо масові автообдзвони) вважаються порушенням прав громадян на недоторканність особистого життя. В Україні, крім закону “Про захист персональних даних” (№2297-VI) від 2010 року, у 2024 році також було ухвалено законопроєкт про заборону “небажаних” телефонних дзвінків і повідомлень. Його ухвалення остаточно посилює відповідальність за спам-дзвінки і дає право абоненту звертатися до оператора для блокування, а також ідентифікації ініціатора обдзвону для подальшого подавання скарги до відповідних органів.
Купівля (придбання) та/або передача даних з персональною інформацією клієнтів без їхньої прямої згоди і подальше використання цих даних для нав’язування послуг по телефону – пряме порушення закону. Це може призвести до адміністративної, а в низці випадків і кримінальної відповідальності для компанії або особи, яка ініціює обдзвони.
Компанія Водомір-Майстер відповідально заявляє, що суворо дотримується чинної Політики Конфіденційності та надійно охороняє персональні дані своїх замовників.
“Історія одного клієнта”
“У квітні 2025 року мною було проведено повірку лічильників води. Після отримання свідоцтв я, згідно з наданою інструкцією, передав дані про повірку в ЦКС через Telegram. Документи було прийнято, і за кілька днів консультант підтвердив, що інформацію внесено в програмне забезпечення Київводоканалу та Київтеплоенерго.
Незважаючи на це, у липні 2025 року, через три місяці після повірки, на мій мобільний почали надходити численні дзвінки з невідомих номерів. Дзвінки відбувалися приблизно кожні 5-10 хвилин по кілька разів на день. У голосовому повідомленні жінка повідомляла про необхідність повірки лічильників і пропонувала натиснути на кнопку 1 для оформлення заявки або 2 для повідомлення про виконану повірку. Я не реагував на пропозиції і скидав дзвінки. Блокування окремих номерів не допомагало – після блокування одного номера дзвінки йшли з інших.
Пошук інформації за одним із номерів показав мені безліч негативних відгуків від інших абонентів. Під час перевірки компанії, яка здійснювала обдзвони, виявив, що сайт практично не містить будь-якої цінної інформації: немає цін, зазначена фізична адреса викликає сумніви, немає даних про форму діяльності та наявність дозволів на метрологічну діяльність. Соціальні мережі ведуть на неактивні сторінки. Загалом, компанія виглядає ненадійною. Навіть якби повірка була актуальною, звертатися до них я був би не готовий.
Заради інтересу я скористався кнопкою “Отримати консультацію” на їхньому сайті й оформив заявку. Пізніше передзвонила операторка. Про те, що повірку в мене було зроблено вже кілька місяців тому, вони, звісно, не були в курсі. Напевно куплена база – стара.
На запитання про те, звідки в них мій номер і причини наполегливих дзвінків, оператор нічого не відповіла і просто кинула слухавку. Після цього дзвінки припинилися.”
💬 Олександр О.
Допустимі повідомлення
Офіційні комунальні служби та сторонні ліцензовані компанії, що давно працюють на ринку повірки лічильників води, ніколи не здійснюють масових роботизованих обдзвонів громадян.
Лічильники води є власністю споживачів, тому тут допускається лише ненав’язливе інформування (нагадування) про необхідність повірки:
- Київводоканал, Київтеплоенерго, Євро-Реконструкція та інші, повідомляють своїх абонентів через особисті кабінети
- Центр Комунального Сервісу (ЦКС) вписує текст повідомлення в платіжках
- Приватні компанії з повірки лічильників води, що зарекомендували себе, розсилають виключно власним клієнтським базам інформаційні повідомлення про те що незабаром закінчиться термін міжповірочного інтервалу (за допомогою SMS або месенджерів).
Висновок
Ігноруйте подібні дзвінки – не натискайте кнопок для переходу за посиланнями, не залишайте свої дані та не погоджуйтеся на послуги телефоном. Блокуйте номери, з яких надходять підозрілі обдзвони. Перевіряйте актуальність терміну повірки лічильників в особистому кабінеті на сайті ресурсопостачальної компанії або чат-боті вашого Водоканалу.
Пам’ятайте: Жодна комунальна організація або приватна компанія не має права нав’язувати споживачеві послугу з повірки лічильників води. Рішення про проведення повірки, а також вибір акредитованої сервісної служби завжди залишається за власником житла.
Тиск, наполегливі дзвінки, погрози відключенням або зняттям з обліку є неприпустимими та не відповідають чинному законодавству. Повірка проводиться виключно за згодою власника лічильника.
ВОДОМIР-МАЙСТЕР